Τενοντίτιδα πετάλου στροφέων

Το στροφικό πέταλο του ώμου είναι μια συχνή εστία πόνου. Ο πόνος μπορεί να προέρχεται από:

Τενοντίτιδα των τενόντων του στροφικού πετάλου

Θυλακίτιδα του ορογόνου θυλάκου

Πρόσκρουση. Όταν σηκώνεις το χέρι σου στο ύψος των ώμων , το διάστημα μεταξύ του ακρωμίου και του στροφικού πετάλου στενεύει . Το ακρώμιο μπορεί να τρίβεται πάνω στον τένοντα και στον ορογόνο θύλακο , προκαλώντας ερεθισμό και πόνο.

Πόνος στο στροφικό πέταλο είναι συχνός σε:

Νέους αθλητές που χρησιμοποιούν τα χέρια τους πάνω από το ύψος του κεφαλιού (κολύμπι, τένις, μπέισμπολ, ακοντισμός κτλ)

Εκείνους που κάνουν επαναλαμβανόμενες άρσεις και δραστηριότητες πάνω από το ύψος του κεφαλιού (γράψιμο στον πίνακα, ζωγραφική, βάψιμο κτλ)

Συμπτώματα

Τοπικό οίδημα και ευαισθησία στο μπροστινό μέρος του ώμου. Πόνος και δυσκαμψία όταν σηκώνετε το χέρι σας. Μπορεί επίσης να υπάρχουν πόνοι, όταν ο βραχίονας χαμηλώνει από μία ανυψωμένη θέση.

Αρχικά τα συμπτώματα μπορεί να είναι ήπια. Οι ασθενείς συχνά δεν αναζητούν θεραπεία σε πρώιμο στάδιο. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν:

Ήπιος πόνος τόσο στην ηρεμία όσο και στη δραστηριότητα

Πόνος που ακτινοβολεί από το μπροστινό μέρος του ώμου στην πλευρά του βραχίονα

Ξαφνικός πόνος κατά την ανύψωση του χεριού

Αθλητές μπορούν να έχουν πόνο κατά τη ρίψη ή στο σερβίς

Καθώς το πρόβλημα εξελίσσεται, τα συμπτώματα αυξάνουν :

Πόνος τη νύχτα

Απώλεια δύναμης και κίνησης

Δυσκολία στις δραστηριότητες που τοποθετούν το χέρι πίσω από την πλάτη

Θεραπεία

Ο σκοπός της θεραπείας είναι η ανακούφιση από τον πόνο και η αποκατάσταση της κίνησης. Για τον σχεδιασμό του ιδανικού πλάνου θεραπείας, ο γιατρός σας θα λάβει υπόψη του την ηλικία, το επίπεδο της δραστηριότητάς σας και την γενική σας υγεία.

Συντηρητική θεραπεία

Είναι πάντα ο αρχικός τρόπος θεραπείας. Μπορεί να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες έως και μήνες αλλά οι περισσότεροι ασθενείς βελτιώνονται σημαντικά και επιστρέφουν στο επίπεδο που βρίσκονταν αρχικά.

Ξεκούραση

Αντιφλεγμονώδη φάρμακα

Φυσικοθεραπεία

Έγχυση στεροειδών

Χειρουργική θεραπεία

Όταν αποτυγχάνει η συντηρητική θεραπεία, ο γιατρός σας θα σας συστήσει τη χειρουργική θεραπεία.

Αρθροσκοπική τεχνική

Μέσα από δύο ή τρεις οπές μισού εκατοστού, αφαιρείται ο φλεγμένων θύλακος και αφαιρείται ένα μικρό τμήμα του ακρωμίου το οποίο εμποδίζει την κίνηση του ώμου. Η διαδικασία ονομάζεται «υπακρωμιακή αποσυμπίεση και καθαρισμός» . Η νοσηλεία διαρκεί από ώρες μέχρι μία ημέρα. Γίνεται με γενική αναισθησία.

Οι ανοιχτές τεχνικές έχουν πλέον εγκαταλειφθεί διεθνώς.